کمپین برنج

کمپینی که مشاهئه می کنید یه حساب ساده ی سرانگشتی یه که با انجامش می تونیم فرهنگ قشنگی یو بسازیم تا کسی گرسنه نباشه .

با خودمون دو دو تا چهارتا باشیم و بهونه نیاریم 


کمپین برنج


کمپین برنج

زائران ایرانی

زائر های ایرانی را می بینم که با افتخار عازم رفتن به کربلا و... هستند

حتا پس از شنیدن, دیدن و دانستن این که از حال همسایگان خویش خبر ندارند

یا کارگرانی هستند که حقوق شان صرف رفتن و بودن و ماندن آن زائر ها  در اولوهیت حضور در این اماکن زیارتی و متبرکه می شود و پس از زیارت و عروج آن هاست که حقوق کارگران شهرداری و... داده می شود. تا آمدن زائر های ایرانی این کارگران و خانواده‌ها شان باید گرسنگی و فشار قسط ها و بدهی ها و طلبکارها و... را تحمل کنند که تحمیل شده ی زیارت زائر هاست.

با دانستن این ها باز هم با افتخار عازم رفتن به کربلا و زیارت عتبات و عالیات و کربلای معلی و... هستند.

 

داعیش گروه خاصی نیست, داعیش رفتار متحجرانه و ظلم خفی و هویدای ماست.

تفاوت

تنها در یک رخداد از زندگی کسی مانند استاد بزرگ بروس لی چند روایت گوناگون هست که هر کدام به اندازه ی خود مشکوک و اندیشه پذیر هست

آسیب دیدگی کمر استاد بزرگ بروس لی

در کتابی که همسرش نوشته این رخداد را حادثه ای از سهل انگاری خود استاد می داند ؛ در کتاب مذکور نوشته شده که با قرار دادن دو وزنه بر شانه های استاد زمانی که خم شده بودند, چنین پیش آمده که با خرد جور درنمی آید چون توانایی و نیروی نمایان از کسی که با دو انگشت شنا می رفته و کوب مشت یک اینچی توانمندی داشته چنین چیزی به دور هست که با دو وزنه چنین رخدادی پیش آید.

در فیلمی به نام داستان اژدها نشان داده شده که این آسیب بر اثر ضربه ی پایی بوده که از پشت با پرش سختی پس از رزم پیروزمندانه ای رخ داده شده که این هم با خرد جور درنمی آید چون برخورد از پشت با ضربه ای که با پرش همراه هست بی برگشت آوایی دارد که استاد را متوجه می ساخت کسی دارد به سویش می پرد و با تندی و شتاب واکنش استاد که همه در ایشان سراغ داریم چنین چیزی درست به چشم نمی آید.

در سریال بروس لی که در تلویزیون ایران هم پخش شد؛ نشان داده شد که آن آسیب از پرش نبود, از کوبیدن چوب به بزرگی تنه ی درخت توسط حریف دیرینه ی استاد بوده که باز هم با خرد جور درنمی آید چون اگر حمله کننده  صدایی هم  نداشته در یورش خود, دست کم جا به جایی اشیاء و شتاب و هوشیاری استاد در واکنش نشان دادن هنوز این رخداد را مشکوک و اندیشه پذیر می نماید  .

این در یک رخداد از همه ی زندگی استاد بزرگ بروس لی هست که هم عصر ما هست و راوی و فیلم و... هستند برای اثبات و دارای چند روایت هست همین یک رخداد که گفته شد.

چه رسد به روایات و رخدادهای تاریخی و غیر ه که سال ها دورتر از عصر ما هست و شاهدی و ثبوتی جز روایت راویان نیست  .