استاد دانشگاه و امامزاده داوود

سیل امامزاده داوود منو یاد ماجرای استاد دانشگاهی انداخت که ۱۵سال پیش با مادر‌ش رفته بود زیارت امامزاده داوود!


این استاد تعریف میکنه: سال ۸۶ بود که تصمیم گرفتم با مادر‌م به زیارت امامزاده داوود بریم. چون مادرم کمردرد داشت و تصمیم گرفتم برای گرفتن شفا به امامزاده داوود متوسل بشیم!


تا یه جایی با مینی بوس رفتیم و بقیه راه رو که خاکی بود باید پیاده میرفتیم. به همین دلیل تصمیم گرفتم قاطر اجاره کنم.


چیزی که برام جالب بود این بود که قاطر ساعتی ۵۰۰۰ تومن کرایه‌اش بود، درحالیکه اون زمان حقوق من که استاد دانشگاه بودم ساعتی ۴۰۰۰ تومن بود! یعنی تقریبا هم‌طراز با حقوق یک قاطر!!


خلاصه این استاد بعد از برگشت تو دانشگاه یک اعتراضیه تنظیم میکنه با این مضمون که چرا باید هزینه هر ساعت قاطر ۵۰۰۰ تومن و هزینه هر ساعت تدریس من ۴۰۰۰ تومن باشه؟


اعتراض این استاد تو اینترنت منتشر میشه و انعکاسات فراوانی پیدا میکنه و دهها هزار کامنت زیرش منتشر میشه.


خود این استاد تعریف میکنه که از بین هزاران مخاطب، یکی از مخاطبین کامنتی گذاشته بود که برام فوق العاده تأمل برانگیز و شوکه کننده بود.


اون کامنت این بود :


«استاد دانشگاهی که در قرن ۲۱ و در عصر دانش و اتم و فضا و نانوتکنولوژی و فراگیری ارتباطات، هنوز برای زیارت و گرفتن شفا به امامزاده داود میرود، هم‌طرازی حقوقش با یک قاطر، از سرش هم زیاد است»!!!

تفاوت حقیقت و واقعیت

تفاوت حقیقت با واقعیت 

تحقیق کنی ت می آد پایان واژه می شه حقیقت 

حقیقت وجود یک کوزه 
واقعیت دیدن دو کوزه 

یکی بود ، یکی نبود . خدا واحد نیست ، خدا احد است . 

حقیقت تاریخ 
تاریخ نوشته ی حکومت ها 

ابن سینا هم زندان بوده 

ابوسعید ابوالخیر: 
همه چیز را نمی شود علمی ثابت کرد زیرا ریاضیات رو تحریف کرده اند . 

خودت رو باور نداری
خدا رو هم باور نداری 

حرف القا شده ی دیکتاتورها : 
من نمی توانم 
من بدبخت شدم 
من هیچ کاری نمی تونم بکنم 
ما عوض نمی شیم 
یأس 

انتقال ترس به بچه حقیقت است 

خوبی کردن کاره خویشکاری انسان هست ، وظیفه ی انسان انسانیت هست 
اما ادیان اونو کالایی برای دریافت پاداش قرار دادن ؛ مؤمن مذهبی توقع داره در برابر وظیفه ی انسانی که انجام می ده پاداش و رشوه و باج و خراج بگیره . همه رو کاسب کردن . 

عقل و دل و ساز کنیم 
از آغاز کنیم 

#خدا #احد #حقیقت #واقعیت #دانشمند #عارف #سوفی #تاریخ #ریاضیات #نیرو #انرژی #باور #تفکر #علم #ابن_سینا #ابوسعیدابوالخیر #صوفی #تحریف #ثابت #دیکتاتور #حکومت #منفعت #طبیعت #القا #خیال #وهم #نگرش #بینش