فرهنگ قرضی

ما بی فرهنگ نیستیم ، فرهنگ ما قرضی یه ؛ ما فرهنگ الان مونو از عربا و مغولا و انگلیسیا قرض کردیم و همینا که ما فرهنگ الان مونو از اونا قرض کردیم ما رو از فرهنگ بنیادین مون دور کردن ، ما رو از فرهنگ مون زده کردن و دچار خودباختگی فرهنگی شدیم

فرهنگ بنیادین ما خوب بود اون اندازه که دشمنان باستانی ما خودشون می گفتن و هنجارهایی که هنوز توی مردم هست اینو نشون می ده که فرهنگ ما خوب بود و کارساز و کاربردی اگه ما رو ازش زده نمی کردن و دور نمی کردن .

فرهنگ ایرانی قرضی شده و اینو از رفتارایی که زمان های بسیاریه هنوز هس توی فرهنگ قرضی ما

همین بکار بردن کلمه های قلمبه سلمبه برای کلاس گذاشتن و نشون دادن سواد کاذب هست که هر کلمه ی دهن پرکن خارجی رو می گیم و کلی فخر می فروشیم که ما ایرانی نمی گیم و حرف ما قلمبه سلمبه اس و کسی نمی فهمه ما چی می گیم پس باسوادتریم!!!

یا همین فرهنگ عزاداری و باور به امام حسین که شده مسیح مسلمونا ؛ پیام آزادی و آزاده زندگی کردن تبدیل شده به شفاعت و پارتی اون دنیایی و برای تبلیغ هم شده این دنیایی اون جور که تبلیغ می کنن هر کسی که برای حاجتش متوسل به امام حسین (مسیح مسلمونا) بشه و نذری براش بده و خرج بده و دوستش داشته باشه و براش اشک بریزه ، امام حسین کمکش می کنه و گناهاشو اون دنیا می بخشه !!!! اون دنیا رو هم قاطی پاریتی بازی و بی عدالتی و حقه بازی خودشون می کنن ولی نمی شه مگر توی باورای انسان های کوته اندیش .

همین عزاداری هم خودش مثل عزاداری مسیح توی دوران قرون وسطاس.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.